simple matter, BIG PROBLEM

Rasanya hampir seminggu juga tidak bertegur sapa walaupun sebumbung. Aku telah bertanyakan soalan yang sama dalam status facebook aku berkenaan permasalahan ini. Sila rujuk kenyataan saksi-saksi. Persoalannya, aku adalah orang PERTAMA yang berkenalan dengan orang tersebut, menerusi facebook dan kemudiannya berchatting menerusi Yahoo Messenger. Dan hanya setelah itu BARULAH dia menambah orang tersebut sebagai rakan dan kemudiannya meminta ID Yahoo Messengernya. Kemudian bilamana dia mendapati aku berhubungan dengan orang tersebut, dia naik berang dan tidak mahu menegurku (???) Hairan, padahal, orang itu HANYA dan BARU sahaja dikenali menerusi online jadi mengapa aku dipersalahkan sedangkan terang-terang aku yang pertama berhubung dengan orang berkenaan DAN dia tidak menyatakan apa-apa hasrat kepadaku berkaitan orang tersebut? Malahan, dia juga ada LEBIH RAMAI lagi online contacts yang aku rasa tidak terkira jumlahnya dengan jari selain orang tersebut sebagai salah satu argumentatif! Dengan INISIATIFKU sendiri juga aku memujuk dia dan pujukanku berakhir dengan hasil yang hampa. The biggest bombshell is, aku dan orang tersebut pun BUKAN ADA APA-APA yang nyata dan realistik justeru apakah pertikaian titik mulanya? Aku butuhkan penjelasan selayaknya dari pesalah (bukan defendan) dan penyelesaian yang muktamar. Noktah.

p/s: Apa-apa pun, take note yang aku happy-go-lucky and nothing will ruin my mood or life. Just that I don't like unexplained events. Cukuplah UFO dan ghost stories yang menjadi misteri dalam hidupku.

7 comments:

  1. suah gak kan orang mcm ni...saje nk cari point tu.

    for me it's 1st come 1st serve...takkan la die nk ubah sejarah yg u kenal that person earlier than him.lainlah kalau u saje2 kenal die after him sbb nk porak-perandakan hidup mereka...dia patut bersyukur.

    ReplyDelete
  2. sian kat u! rizz penah jek jd cmni...abaikan je org mcm tu..xde guna u nk lyan..xkesah la kann die xtego or whateva.u still have many frenz rite..

    ReplyDelete
  3. susah gak nak kate gaduh ke tak sebab diberi silent treatment...

    ReplyDelete
  4. huhuhuh..naper ler nih....

    ReplyDelete
  5. buat bodo sdh kai..1day dye akan tego jgk..dye ego la tue..haih..mcm2..xyah layan..biar jerk..life must go on..n cari jalan penyelesaian utk happy kan diri u..ok!..hehehe..: )

    ReplyDelete